Последни новини

„Осъдете ги“: Ванс призова хората да се изправят срещу всеки, който „оправдава или празнува“ убийството на Кърк

„Осъдете ги“: Ванс призова хората да се изправят срещу всеки, който „оправдава или празнува“ убийството на Кърк

Агресивни стършели ужилиха повече от 20 души в туристическа зона

Агресивни стършели ужилиха повече от 20 души в туристическа зона

Румънският премиер: Всяка година страната взима на заем 30 млрд. евро, за да може да функционира

Двама турски граждани са арестувани за опит за контрабанда на над 12 000 мобилни телефона

Писма до директорите във всички училища на едносменен режим - часовете за учениците да започват по-късно

6 месеца след Шенген: Времето за чакане на границите с България и Унгария значителното е намаляло

SEVENTEEN се извиниха, след като фенове пострадаха от фойерверки на концерт (ВИДЕО)

„Всичко това е за тези деца, в които са ни всичките надежди“

Франция съди 12 души, снабдявали хора с лекарство за евтаназия

„Заплаха от Русия“: Великобритания изпраща изтребители в Полша

Експерти посочиха вероятната причина за катастрофата с фуникуляра в Лисабон

След инцидент с превозното средство в началото на септември 16 души загинаха

Снимка: Reuters

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  21:27 ч. 12.09.2025 г.

Експерти посочиха пред португалски медии, че е възможно фаталният инцидент с фуникуляр в Лисабон да е бил причинен от подмяна на кабела преди шест години, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Инженери, интервюирани от в. "Ешпресо“, обясниха, че кабел от чиста стомана е бил сменен с кабел с шест стоманени нишки и сърцевина от влакна. С течение на времето сърцевината от влакна се деформирала, докато кабелът бил под натоварване.

Тъй като кабелът е бил съставен от два материала с различни физически свойства, той е бил изложен на по-високи температури в следствие на вибрации и триене и в крайна сметка се откъснал от превозното средство, в което били пътниците. 

Фуникулярът "Глория“ се засили надолу по стръмна улица в Лисабон на 3 септември, дерайлира на завой и се блъсна в железни пилони и сграда. Шестнадесет души загинаха, а ранени бяха 21 души, някои от които тежко.

Инженери от португалския Висш технически институт, които също бяха интервюирани от местни медии, посочиха и че по релсите е имало прекалено много смазочно масло, което може да е попречило на действието на спирачната система. 

Коментарите на експертите се позовават на предварителен доклад на разследващата комисия в Португалия. Публикуването на по-подробен доклад се очаква да отнеме повече от месец.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK

Най-четени
Най-нови