Чувствително намаление на важни стоки влезе в сила от тази седмица в Гърция. От гръцкото министерство на развитието, в сътрудничество с производители и търговци, обявиха списък с трайно намалени продукти в супермаркетите в южната ни съседка.

Намалените стоки в търговските вериги са над 2000, сред които повече от 1000 хранителни стоки.

Намаленията варират от 5% до над 20%, като средно претеглената стойност на намалението е 8%.

В зависимост от това дали стоките са търговски марки на съответните вериги супермаркети, или на международни компании - намаленията варират в широки граници.

Например - месни продукти между 2% и 30%, брашно от 5% до 12%, млечни продукти - между 3% и 13%, безалкохолни напитки - между 5% и 18%, перилни и почистващи препарати - от 4% до 30%.

Средното намаление при пресните плодове и зеленчуци надхвърля 5,50%. При почистващите препарати е 5,40%, при хранителните стоки 5,18%, а при стоките за бита - 3,18%.

За разлика от съществуващата вече три години „домакинската кошница“ със задължителни за веригите намалени продукти, в новата инициатива търговците се включват доброволно.

Намаленията на цените се отнасят до 1356 кода на марки на самите участващи вериги супермаркети и 824 кода на местни и международни марки. Тези стоки ще задържат ниските си цени до края на тази година. Проверихме какви са цените след намалението.

От тази седмица в супермаркетите в Гърция има нов вид намаление.
„Ако някой отиде да пазарува сега в магазина, има и „Домакинската кошница“, и нови намаления на много, много стоки: Увеличиха се изгодните предложения за купувача“, каза Апостолос Петалас, председател на асоциацията на супермаркетите в Гърция.

Резултатът – между 400 и 500 стоки във всяка верига, с намаление от 5 до 25%.

Кореспондентът на bTV в Гърция закупи продукти с намаление и такива, които не са намалени, като избира най-вече продукти от първа необходимост и сметката е, че са спестени 10% от стойността на пазара, заради намалените стоки.

Пазаруващите виждат множество етикети с намаления.

Първоначалната идея е за списък на 1000 стоки, които да бъдат намалени до края на годината.

„Когато започнахме инициативата - имахме цел да съберем 1000 кода, затова я наричаме „Инициатива 1000 артикула“. Обаче откликът беше голям и събрахме 2180 кода, а може да надхвърлят 2500 продукта, защото се включват още търговци и производители“, обясни Апостолос Петалас. 

За разлика от съществуващата вече три години т.н. „Домакинска кошница“ със задължителни за веригите намалени продукти, в новата инициатива търговците се включват доброволно.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK