От днес официално цените на стоките и услугите в магазини и търговски обекти задължително трябва да се обозначават в двете валути - и в лева, и в евро.

Двете цени трябва да бъдат изписани с един и същ шрифт и цвят, за да не се подвеждат потребителите, че има някаква промоция. Съответно, ако има промоция, то тя трябва да бъде обозначена на отделен етикет и достатъчно разпознаваемо. Изключение за посочване на двете валути има за бензиностанции и таксита.

До 31 декември догодина търговците няма да могат да повишават цените, ако това не е обосновано от обективни икономически фактори.

Комисията за защита на потребителите и Антимонополната комисия ще следят за необосновано вдигане на цените на храните.

Ще бъде наблюдавано и има ли независещи от бизнеса фактори, като - промени в разходите за производство, доставка, съхранение и продажба.

Ако даден търговец не успее да ги докаже, следват глоби.

Търговците с годишен оборот от над 10 милиона лева са длъжни да публикуват всеки ден до 7 часа сутринта на интернет страниците си цените на стоките от така наречената "голяма потребителска кошница".

Ако това не се случи, ще бъдат глобявани.

Комисията за защита на потребителите ще публикува на сайта си цените на всички големи търговци.

Всеки търговец, който не обозначи цените си в лева и в евро от 8 ноември, също ще бъде глобен.

Какво коментираха по темата в "Тази сутрин" изпълнителният директор на Асоциацията на индустриалния капитал в България Добрин Иванов, Богомил Николов от асоциация "Активни потребители" и финансистът Никола Филипов - чуйте във видеото.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK