В сутрешните часове на деня днес блокира Националната здравноинформационна система.
Това направи невъзможна работата на общопрактикуващите лекари, специалистите и лабораториите при работа с направления.
Лекари и пациенти сигнализираха за затруднение и с издаването на болнични, както и за проблем при качването на резултати от изследвания. Проблеми имаше и в аптеките за медикаменти с електронна рецепта.
„Час и половина нямахме връзка с НЗИС и със Здравна каса и не работихме с електронни рецепти. Да, казвахме им след половин, един час, по-късно, следобед, утре“, казва фармацевтът Ани Георгиева.
„Когато тази система блокира буквално ние не можехме да правим нищо. Има периоди, в които системата работи по-бавно... Но така системно всички прегледи да не могат да се качат за около час и половина не ми се е случвало досега“, коментира д-р Деница Даскалова, общопрактикуващ лекар.
Направления за прегледи и изследвания вече не се издават на хартия, а директно се вкарват в системата и са достъпни при представяне на ЕГН.
Няма специални инструкции за действие при подобен срив и на много хора се наложи да отложт планирания за тази сутрин преглед.
Причината се оказа технически проблем със здравноинформационната системата, която се поддържа от държавното дружество „Информационно обслужване“.
След 11 ч. на фейсбук страницата си от фирмата съобщиха за проблема и обявиха, че той е решен. Извиниха се на засегнатите специалисти и пациенти.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase